donderdag 11 september 2008

een muur van conclusies








De moeilijkheid voor ons is dat we om ons heen een muur van conclusies opgebouwd hebben, die we "inzicht" noemen. Die conclusies staan inzicht in de weg.

krishnamurti.

Het gevoel dat er steeds moeilijker dingen op je pad komen. Het gevoel dat het kwartje nu pas valt.
Het gevoel dat er nog zo veel te leren is.
Het gevoel dat je wat je ooit allemaal geleerd hebt af moet leren.






De foto is een deel van een viltentasje met zijde door de wol heen dat ik liet vallen in het boerenwormkruid.










I don't know what exactly to do with this, but I like it when people from abroad love my blog.


CONGRATULATIONS ON YOUR AWARDS TRICIA AND HELEN AND YVETTE.http://lets-create.blogspot.com/http://hebartjournal.blogspot.com/http://feltingyoursoul.blogspot.com/http://herewitht.blogspot.com

14 opmerkingen:

adelheid zei

Krishnamurti lezen zet ik op m'n lijstje. En wat je erbij schrijft herken ik helemaal.

Een pràchtige viltfoto zie ik hier alweer, ook in het fotograferen zijt gij 'ne krak'!

Anoniem zei

ik ben geen tasjesmens, maar ik blijf me verwonderen over de prachtige natuurlijke kleuren in je vilt :)

Anoniem zei

Je tasje is prachtig en gevuld met nieuwe inzichten..
Ik ga minder oordelen omdat ik weet dat het me toch niet helpt.
Maar vanuit onbekendheid heb je ankers nodig om je staande te houden.. dan denkt men dat kennis heel belangrijk is

Anoniem zei

hoeveel tasjes heb jij?
en eh wat betreft die kronkel zit je goed hoor!
plagen mag wel een keer als het maar met liefde is!

Anoniem zei

Ik wil nooit ophouden met leren Yvette, zoals vilten tasjes met zijde erdoorheen in het boerenwormkruid laten vallen.

Anoniem zei

Ik wil nooit ophouden met leren Yvette, zoals vilten tasjes met zijde erdoorheen in het boerenwormkruid laten vallen.

Anoniem zei

Daarom maak ik mij leeg voor ik slapen ga, dan word ik weer als maagd wakker, elke dag weer, en dat al zeer lange tijd!

Neem ik alleen mee wat mooi is, de rest is gewoon even verdwenen, blokkades zijn weg, en opnieuw geboren begin ik weer met frisse moed aan wat 'moet' en doe ik wat mag en geniet van wat mooi is, spreek mijn hart uit, of laat mijn tranen de vrije loop om dan te glimlachen te voelen hoe het mijn ziel reinigd, gewoon loslaten en observeren :D

zoiets brengt het in mij naar boven :D

http://www.youtube.com/watch?v=04V1HYyFP8M

http://www.youtube.com/watch?v=5KCBv12GfNY&feature=related

:-)))))))))

XXX

Anoniem zei

Ach, een muurtje hier en daar ... soms is het goed 'rusten' op zo'n 'muurtje';-))

Met een kussentje van dat prachtig gekleurde herfstvilt, laat ik mijn muurtje af en toe maar even voor wat het is. Verder ben ik een vrije ziel, dus geen muur te winnen of af te breken. Das prettig leven, vooral in het NU.
Krisnamurti is voor mij eigenlijk al lang een soort van geestelijk 'levenspartner', heel comfortabel, zeg dat;-))

Isolde

Anoniem zei

Mooie kleuren op de foto. hopelijk zijn de inzichten niet vastgeroest dan kun je ze nog wegmoffelen.

Unknown zei

Hello, I came from Martine and what an enchanted place this is, I mean you blog:)
It feels like walking in a fairytale...
Andrea

Anoniem zei

Heel herkenbaar gevoel meis..
ALsof ik iets van mezelf lees.
Misschien blijft het langer hangen als een ander het zegt.. !!?

t zei

I am glad that you collected your award Yvette.
I was not sure what to do with it either, but apparantly you can pass it on to your favourite blogs if you want.
I still cannot get the english translator to work. But I love you blog, the photos and your felt say so much. xteresa

Anoniem zei

Hoe meer ik ga weten.
Hoe harder ik ga vergeten.
Dat ik meer niet weet dan wel.
Ben ik even blij dat ik dit weet.
Als ik je noem bij de verkeerde naam,
Ben ik hooguit vergeten,
Hoe een ander jou noemt.
Wie jij werkelijk bent…?
Dat mag jij zelf lekker weten.
© © John Knappers

Proficiat Yvetteke!

Anoniem zei

Jazeker, met al onze conclusies en vooringenomenheden staan we de vrijheid in de weg. We zitten vol waarde-oordelen. Laat dat maar es los!

Ik kan me zeer vinden in de wijze woorden en boeken van Krishnamurti. Temeer daar hij nou juist -met al zijn bescheidenheid- de persoon was die ieder goeroeschap heeft afgewezen. Annie Besant en Leadbeater van de theosofische vereniging wilden hem destijds als de ongekroonde koning op de troon hebben.
K was een zeer integer man. Ik ben blij dat ik hem in de jaren zeventig ooit heb mogen ontmoeten.

groet