maandag 29 december 2008

voer voor viltfanaten......

Maandag onsviltdag. Vandaag hebben we gekozen voor Wim del Arte Zijn blog over landart biedt ons veel inspiratie voor ons vilt.Ik heb gekozen voor een geweldige foto van lavalagen. Mijn verbeelding van die foto is een detail van een oud viltwerk dat ik met Das gemaakt heb: een podzol, een bodem. Das is geoloog en had een foto van een doorsnede van zo'n pozol. Voor een tentoonstelling in Duitsland, jaren geleden, hebben we dit gemaakt.
Ik zou de foto van Wim, als ik meer tijd had nu heel anders weergeven, maar dat komt nog wel. Zijn blog is zeer de moeite waard, en ik geniet er elke dag van. Ik ben heel eg benieuwd welke foto mijn vriendinneke Martine uitgezocht heeft....

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen Yvette. Weet je dat ik me door jou op de maandagen verheug?
Enkele dagen geleden zag ik een film over lava en vuurspuwende bergen. Ik vind dat je de sfeer heel goed getroffen hebt.

Helen zei

Hi Yvette,
your felt really does feel volcanic. Volcanoes are a subject I'm fascinated with and still hope to visit one and see a living lava flow one day.

Anoniem zei

Vooral die eerste foto drut de lavastroom in vilt goed uit. Eéns zal ik je werk in het echt zien Yvet.

MariecusBruyn zei

Zeker weten dat zijn weblog de moeite waard is! En de lava is wel een heel dankbaar onderwerp om uit te beelden... Als ik de verschillende lagen zie met de schakeringen in kleur en structuur, dan beginnen mijn handen ook te jeuken :)
Prachtig weergegeven!

Anoniem zei

Amaai! Mijn neus krult hoor, wat een eer.

Catharina Maria zei

Nou Yvette , Martine heeft net als jij weer een prachtwerkstuk gemaaakt .
Knap dat jullie met wol zoveel kunnen weergeven .
XOX Rini

Andrea and Kim zei

Yvette, I had not thought before how felting gave the textures of the earth so well...the colors you have chosen are exceptional to express this very thought!

What a beautiful piece!

Thank you for sharing.

Anoniem zei

Erg mooi om op deze manier na de natuur te kunnen werken. Een mooi geslaagd vilt Yvette.

Anoniem zei

mooi uitgebeeld dat vurige laagje
die gloed
ik heb ook genoten van de blog van Wim
schitterende foto's zijn daar te vinden
een bron van inspiratie

Anoniem zei

Mmmm, jammer de url klopt niet. Anders was ik zeker even gaan kijken waar jij nou door in vervoering was gekomen.

Love As Always
Di Mario

Anoniem zei

yesss!!
da's pas puur natuur !
@ dat jij niet zonder honden kon was me op je vorige log al opgevallen.... ;))
lekker warm he?
;))

curieuzeneuzemosterdpot zei

je laten inspireren door moedertje natuur en door een webbie en daar dan mee aan de slag gaan!

je bent een ware kunstenares, yvette!

Anoniem zei

De link doet het niet.. maar ik kan mij die inspiratie heel goed voorstellen en leuk dat jullie dit samen doen!!

Anoniem zei

Een schot in de roos, Yvettelief!
Het is alsof je in symbiose ging met wat Wim ons toont... TOP!

Lava represents fire
Rock surging forth fire,
The power within expands,
Sparked by desire.

amy zei

ik voel de warmte

t zei

I like this very much Yvette. The earth has so much to offer.