maandag 13 april 2009

liefde is geen plicht

Problemen worden minder zwaar als je ze bekijkt in het licht van liefde.
In liefde deel je. In liefde kan je je onrust uiten. In liefde kan je je onvermogen laten zien.
Vanuit liefde ...wat een rot woord..... plicht. Ik weet niet waar deze overpeinzing naar toe gaat. Het leek zo mooi, liefde is geen plicht!
Nou ja, kort gezegd : Als liefde een plicht wordt....doei!

( rugoperatie gelukt maar heeft niets opgelost... de rest is te kapot ...op naar revalidatiecntrum Heliomare.)

35 opmerkingen:

Martine zei

Liefde, hoe minder ik erover praat hoe meer ik ze voel.
Komt je rug nu in orde met revalideren? Ik hoop zo voor je dat het niet meer al te lang gaat duren.
XXXm

Di Mario zei

Goed dat de operatie voor een groot gedeelte gelukt is. Succes met revalideren. Hoop dat het niet te zwaar is. Geniet eerst nog maar van deze dag.

Love As Always
Di Mario

marjolijn zei

Liefde, gelukkig die ook recht uit het hart komen.
En ik stuur je er veel door.
Sterkte meis, met de gekregen boodschappen en de komende revalidatie.
Hou goede moed he!!
Liefs Marjolijn

es zei

Begrijp ik, Yvette, dat herstel -ik bedoel dus de reparatie- niet meer mogelijk is vanwege de verwoesting?
Geen rooskleurige realiteit. Zoals je weet herken ik dit aan eigen lijve en weiger me daardoor te laten leven. Dit om je een hart onder de riem te steken!

Hoop in ieder geval dat het revalideren je pijn kan verminderen.

Anoniem zei

Lieverd toch!

Nou, mail me je adres daar even, volgaarne, niet vanuit liefde maar vanuit praktische overwegingen;-))

X


Cath*

Anoniem zei

Owja- volgens Hans Stolp is het zo, dat je de liefde mag leven. Liefde is, en liefde is DOEN vooral.
Mja ... misschien gewoon doen lieve schat wat je het beste lijkt, en de pijn die het doet een plaats geven of gewoonweg accepteren en erdoorheen waden, met zachtheid, ritme en af en toe doorbijten, indien mogelijk.

Sterkte vooral!


Cath*

Anoniem zei

Liefde is genade,
of zoiets ...

Hoe ze ook heet,
ik heet haar welkom ...

Sterkte Yvette...
maar waar vind je die?

Uvi

wim zei

Doei! Wordt toch ook gebruikt als je vriendschappelijk afscheid neemt. De Nederlanders hier zeggen dat weleens en soms zeggen ze erbij: "We zien mekaar..."

Catharina Maria zei

Ik vind het zo verdrietig voor je Yvette , denk veel aan je !
xox Rini

Andrea and Kim zei

Hello Yevette! First of all I love the movement in this piece you have made. It is so beautiful and makes me have the same feelings of tulips dancing in the spring breeze. I adore it!

I know just what you mean about love feeling like a burden...who needs that?

Thanks Yevette!

Anoniem zei

Heftig om je te lezen over je rug. Maar neem de tijd om te revalideren, je bent een vrouw met humor en kracht, je komt er!
en ja....de liefde...het is een wonder en blijft een wonder, die liefde...is niet weg te denken..

Take care!

Bloem

Leidse Glibber zei

Jammer dat de operatie niets heeft opgelost, hoop dat revalidatie wel gaat helpen.
Mooie emn rake tekst trouwens.

curieuzeneuzemosterdpot zei

laat niks een plicht worden, yvette, want dat kan niet goed voelen!

ik hoop dat jouw rug heel snel beter gaat voelen!
.. dat een engelke voor jou zorgt!

marjolijn zei

Hoi meis,
De feestdagen weer voorbij, vandaag een gewone dinsdag, laat het een goede voor je worden!!
Dikke kus, Marjolijn.

gerdaYD zei

Ai, mijn lieve Yvette, dat is minder goed nieuws (hoewel de operatie gelukkig wél gelukt is...). Maar ik hoop zo voor jou dat de revalidatie helpen zal! Courage meid, bijt op je tanden en gà er voor!
En liefde?
Zestig jaar samen
en nog steeds kan ze lachen
om al zijn grappen
© Hommo
Dàt is liefde!

Anoniem zei

ik kom bij je langs.. ook nu staat het kaarsje te branden!!

Liefs Marja

Morgaine zei

Liefde is gewoon, wat Martine al zegt, voelen die liefde, en jouw rug, dat is zwaar %##$%

Ik wens je veel sterkte met de revalidatie

XXX

~~Seraka~~ zei

vanuit liefde misschien de plicht tot zorg en steun
maar liefhebben zelf kan nooit een plicht zijn
ik wens je heel veel sterkte met je revalidatie, zodat je eruit kan halen wat erin zit
en een stukje berusting om je neer te leggen bij wat je niet veranderen kan
blijf zoeken naar het positieve! :)

lillylauma zei

Mooi gemaakt! Zo te zien loopt de liefde toch als een rode draad door jouw leven :-)Hopelijk kun je de liefde ook inzetten om verder te kunnen met je lichaam.

Groetjes,
Lillylauma

wim zei

Als ik de foto bekijk dan denk ik aan: Liefde is de rode draad die doorheen het leven gaat.

colourfullflowergirl zei

Lieve Yvette
Geloof
Hoop
Liefde
3 kleine woordjes maar toch de grootste op deze aarde.
ik wens je ze toe bij je revalidatie tijd.
Wat een warmte om je heen!!!
Liefs colourfullflowergirl

Marius zei

Als het plicht wordt, haal dan die rode draad er maar uit.
Maar was dan eigenlijk een nodeloze operatie? Ik zal alle moed en hoop enwat je nodig hebt bijeenrapen; wat een weg heb je weer te gaan, maar hopelijk kom je in handen van koningstherapeuten ... dat zei ik toen, "jullie zijn de koningen van Klimmendaal", zó bekwaam en toegewijd.

Anoniem zei

Sterkte met je revalidatie meis, heeft de operatie helemaal niet tegen je pijn geholpen? Wat een tegenvaller moet dat dan zijn voor je.
Maar er tegenaan en dan komt het met de revalidatie vast wel een stukje verder.

knuffel Haba

Han zei

Ojee, dat is een tegenvaller voor je, ik had er ook zo op gehoopt voor je!

JantjeDee zei

vrouwtje dat meen je niet ...
wat een ontzettende teleurstelling !!
vind ik echt rot voor je ..
waar ga je ??
wijk aan zee ??
weet ik veel, Heliomare zit overal..
en de liefde ?
richt je op jezelf, je rug, de pijn, daar heb je een hart/handen vol aan !
hang in there girl !
denk aan je !
liefs janneke

t zei

How true.

Love and rest with good music my friend.....

xt

adelheid zei

Met dàt werk ben je nu bezig, Yvette, revalidatie, een belangrijk werk. Verwachtingen loslaten en gewoon meegaan met de gouden handen waar Marius over schrijft. Ik hoop dat je door liefde die goed aanvoelt omringd wordt.
Prachtige glanskleuren!

gerdaYD zei

Een ontmoeting
kan je leven anders maken
de stenen onder je voeten
zingen het lied van de vriendschap.
Alles krijgt kleur
wordt glashelder.
Je voelt je tot grote dingen in staat
omdat er iemand is die
je verwacht
in je gelooft
je vertrouwt
aan je denkt
© Erik Stynen

STERKTE, schat!

merel zei

Liefde is mooi, mag zeker geen plicht worden.

Goed dat je operatie gelukt is, nu hopen dat het revalideren toch nog iets positiefs bijbrengt

Unknown zei

This is wonderfully bright! Is it your path in life?:)
much love, hope you are well,
Andrea

filz-t-raum.ch zei

liebe yvette,
danke für deinen kommentar. dein deutsch ist wunderbar,ich verstehe dich sehr gut!
oh ja, bei einem kurs mit mehmet wäre ich gerne dabei, kannst du mich informieren sobald du mehr weisst? wenn ich dann noch irgendwo ein bett bekomme zum schlafen und jemand im kurs deutsch spricht zum übersetzen(ich spreche leider kein englisch),ist das super!wir bleiben in kontakt.
liebe grüsse,
monica/filz-t-raum.ch

Anne zei

meisje, ik stuur je alle kracht, licht en liefde, die ik je zenden kan:))
(((knufff)))

marjolijn zei

Lieve meis,
Hoop dat je vandaag toch een goede dag krijgt,
Ik stuur je er wel de energie voor.
Dikke kus.

beuzeblaadje zei

Liefde is ZEKER GEEN plicht Yvette!
Uit liefde ben ik ook al weer terug van mijn weblogpauze: uit liefde voor een paar medeweblogsters die het heel moeilijk hebben momenteel! Niemand die me dit verplicht, juist omdat het géén plicht is kun je het uit liefde doen!

Sterkte met de revalidatie Yvette, hopelijk zul je daar veel baat bij krijgen!

Liefs,
beuzeblaadje

Corrieneeltje zei

Plicht is een zwaar belade woord, maar als je er verantwoordelijkheid voor in de plaats zet klopt het helemaal dat liefde dat als gevolg heeft, bedoelde je dat misschien Yvette? Heliomare ligt heerlijk dicht aan het strand Yvette, misschien helpt dat om er niet tegenop te zien. Maar moeilijk is het zeker!