donderdag 2 april 2009

speels


Wat nou als er binnen een groep irritaties ontstaan, als iemand je ergert.
Ik heb gemerkt dat als ik er speels mee omga, als ik ga kijken naar welke kanten die irritante persoon heeft, als ik ga bekijken hoe en waarom, dat het grijpbaarder wordt. Ik geloof dat het begrijpen van iemand de irritatie opheft. Of in ieder geval als je van te voren kan weten hoe die persoon gaat handelen het zelfs amusant kan worden.
Misschien een beetje een raar logje maar Martine vroeg me mijn schapenwollen muts, van het vorige logje, af te zetten omdat het zulk mooi weer is.
Ik heb niet zo veel inspiratie maar doordat Das de workshop bij Dorie gaat doen, gaan mijn gedachten naar workshops die ik vroeger heb gedaan.
Als er spanningen ontstonden kreeg ik de groep vaak aan het lachen door een beetje gek te doen.
Op hoeveel tenen zal ik niet gestaan hebben?

30 opmerkingen:

Morgaine zei

Op hoeveel tenen je ook gestaan hebt, je hebt helemaal gelijk, dat probeer ik ook altijd te doen, irritatie van mijzelf en anderen grijpbaar te maken en om te draaien en dan samen of alleen te lachen ;-)

Ga jij maar lekker op die tenen staan!

XXX

Martine zei

Wij blijven die neiging houden op elkaars tenen te gaan staan, worden we daar verdraagzamer van? Samen leven betekent ook soms een beetje irriteren maar een lach doet dan wonderen.
Om jouw foto moet ik wel lachen. Je kijkt wel erg serieus onder die hondenstapel uit.
XXXm

kruidje zei

Vind jij het ook zo moeilijk over jezelf te praten.. In mijn logjes niet hoor, maar als ze op de man afvragen hoe je je voelt.. heb ik daar wel moeite mee en dan probeer ik ook via grapjes er luchtigheid in te krijgen!!

Di Mario zei

Ik heb gelukkig korte tenen.

Love As Always
Di Mario

adelheid zei

Wat een héle mooie foto Yvette! Wat kijken jouw ogen mooi!
Ik probeer iets te antwoorden op jouw woorden , maar elk commentaar van mij lijkt overbodig, of veel te lang. Laat ik het er maar op houden, dat ik 'mensen aan het lachen brengen' een pràchtige gave vind!
Veel plezier in de zon in de hoed-loze periode!

wim zei

In ieder geval heel knap rastahaar.

Marlou zei

Soms zijn de tenen van anderen gewoon te lang.
Daar kun je niets aan doen.
Behalve heerlijk lachen.

Mooie foto, Yvette...

Liefs van Marlou

curieuzeneuzemosterdpot zei

je hoeft je geen zorgen te maken over wat anderen van je zeggen of denken, yvette!

je kunt alleen jezelf zijn, no matter what! :-))

wat de andere daarvan vindt is aan hem/haar! dat is niet jouw probleem! :-))

gerdaYD zei

Heerlijke foto, Yvette!
En het siert je wanneer je de spanningen uit de wereld helpen wil. Trap je dan wel eens op lange tenen, het zij zo!
Blijf gewoon zoals je bent, want je bent uniek! Voor jou:

Spreekwoordelijke tenen
Op de tenen getrapt: snel geirriteerd zijn
Op de tenen lopen: iets met heel veel moeite doen
Het uit je tenen halen: alles geven wat je hebt
Lange tenen hebben: snel boos worden
Niet over je tenen laten lopen: opkomen voor je zelf
Op iemands tenen staan: iemand beledigen
Wie op lange tenen staat,staat niet lang: je niet groter voor doen dan je bent
Ik krijg er kromme tenen van: ik voel me niet prettig in deze situatie
Op zere tenen trappen: je in je zwakke plek kwetsen
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad: het heeft veel moeite gekost
Heb ik je nu laten glimlachen, al was het maar voor even?

marjolijn zei

Lieve meis,
maak je geen zorgen om andermans tenen.
Blijf lekker JIJ, dan voel jij en ik me goed.
En kunnen we blijven lachen, op zijn tijd.
Fijne dag meis, en geniet van het zonnetje.
Dikke knuf.

MariecusBruyn zei

Tenen, die zijn er toch om op te trappen, niet dan? Kijk eens naar kinderen, die doen niet anders dan de te lange tenen weer inkorten; Ze hebben zelfs spelletjes waar het op aan komt bij de anderen op de tenen te trappen, en lachen dat ze dan doen!
O, wat een heerlijke foto', Yvette! en met zo'n beschermelingen durven ze zelfs niet te denken om op jouw tenen te trappen (vette knipoog)
Knuffie knuff

klaproos zei

:-)))

humor redt vaak :-)

es zei

In de psychologie staan irritaties bekend als projecties, oftewel: wat je zegt ben je zelf.

Een speels fotootje steekt daar onder een stapel haar kop op!

Corrieneeltje zei

Het is de toon die het woord maakt en als je met een kwinkslag de spanning kon opheffen zijn er velen die daar blij om zijn geweest en je hebt helemaal gelijk, begrip heft ergernis op, meestal tenminste. Soms lukt het gewoon niet en dan kan het ook best eens aan die ander liggen er blijven natuurlijk altijd dwarse figuren bestaan. Fijn weekend Yvette en ja die muts is nu echt te warm lijkt me, maar wie weet voel jij dat minder dan een ander en dan hou je hem lekker op.

Martine zei

Ik kom je even een verjaardagsknuffel brengen.
XXXm

gerdaYD zei

WAT LEES IK DAAR???
Was of is het je verjaardag dan?
Zo ja:

Verjaren
huppelt het kind aan je handen
vlecht bloemen in je oude haar

de dag brengt lente,
zuchtjes onder zon
ontluikend blad
zover het oog kan kijken

de hemel zingt een zachte bries
langs grauw
waar wangen tranen vangen

ik breng je de dag,
de bloemen en de hemel

vol kristallen uren
© © switi lobi

Zo niet: dan is dat ook OK, want dan vieren we gewoon lekker jouw niet-verjaardag lieve Yvette!

elly zei

Wat schrijf je toch heerlijk realistische dingen. Dingen die we allemaal gewoon tegenkomen.
Onszelf en de ander niet al te serieus nemen en de humor inzien ja is heel belangrijk vind ik ook.
Maar soms ga je de mist dan weer in omdat de ander zich niet serieus genomen voelt. Tja. Misschien hoeven we de dingen die ons irriteren van anderen niet te begrijpen, maar kunnen we ze leren aanvaarden zoals hij/zij is.
Of is dat moeilijker en een stap verder?
Vaak irriteren ons de dingen die we in onszelf herkennen, want als we ze niet in onszelf zouden herkennen zouden we ze ook niet in een ander kunnen zien

Het zijn ook die dingen die we in onszelf afkeuren en dus niet naar buiten brengen en dat doet die ander wel.

Pfffff.

Anoniem zei

try again ...
pff ... krijg geen reactie geplaatst hier;-))

Anoniem zei

oh ... nu weer wel, oke!

Anoniem zei

Speels is oke.
Levendig zijn/of weer worden is van groot belang.
Enne ... leuk doen om je een plek te geven lijkt me niks.
lLever ECHT zijn, das de makkelijkste weg.

X

Cath*

Anoniem zei

Lever- moet zijn: Liever;-))

Anne zei

speels is het kind in je de kans geven op een situatie te reageren:))

Marius zei

Een ziel van binnenuit leren begrijpen is ongelooflijk moeilijk, maar wederzijds weldadig.

maurice zei

wat humor, doet in veel gevallen wonderen, dat is mijn ervaring, yvette

Anoniem zei

Niets is zo veranderlijk als een mens. Maar mensen blijven boeien.....en geeft wel een swjoem aan het leven.
En die tenen, tja...:-)

Bloem

Anoniem zei

Op lange tenen?

Uvi

Han zei

Probeer het eens met een glimlach op te lossen, nee zeggen met een glimlach doet minder pijn en je nee blijft het zelfde.

lillylauma zei

Leuke foto, ik heb wel tien keer gekeken wat ik nou eigenlijk zag. Volgens mij ook een mooie schoen, kijk uit dat ze niet op jouw tenen gaan staan;-)

groetjes,
Lillylauma

Leidse Glibber zei

Je kan beter op tenen staan er eerlijk zijn dan er omheen lopen.

Marlou zei

Voor jou voor vandaag een fijne, speelse dag.
Springerig en licht.

En gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent :)

liefs van Marlou