zaterdag 11 september 2010

Low self esteem

Ben je beter of slechter dan  andere mensen?                                        Om je eigenwaarde te leren kennen moet je niet vergelijken maar naar binnen kijken.




                                          Are you better or worse  than other people?
Self esteem has to do with accepting yourself as a precious living being instead of comparing.

_________________________________________________________________________
Sorry for the English readers but the following text is in Dutch and has something to do with the website my deceased husband made and the new dutch felt website.




Noud en de VKG...

Er is een probleempje met de huidige website van de vilt kontakt groep en de website die Noud (mijn overleden man) in een grijs verleden voor de groep maakte.
Google op vilt en je komt bij Noud uit.
Nu met de mooie moderne  up to date site is dat jammer  maar het blijkt onmogelijk om Noud's site uit de ether te halen.
Verschillende wanhopige officiële en niet officiële computer mannen hebben het uiteindelijk opgegeven omdat er geen domijnnaam is en de toenmalige provider onbekend.
Is er een" krek" die het wel voor elkaar krijgt?

28 opmerkingen:

Morgaine zei

De wijze woorden waar je mee begint zijn zo waar :D

Ennuh, het tweede deel, nee geen idee, heel veel sterkte ermee!

XXX

dorie zei

als die ander nu een spiegel kan zijn, komt de werkaatsing als vanzelf naar binnen.

mbt website-heb je de mail nog gekregen?

Unknown zei

Hoi Yvette..
Nee ook ik ben geen "krek"...Maar het lijkt me dat het op één of andere manier mogelijk moet wezen..
....In dat soort dingen ben ik slechter dan andere :)
Fijn Weekend Yvonne

Geri Meftah Art zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Geri Meftah Art zei

Helemaal mee eens. Wanneer je het nodig hebt om een ander naar beneden te halen, schort er iets aan het inzicht in jezelf. Wanneer je je eigen schaduw onder ogen durft te komen EN wanneer je weet wie je in diepste wezen bent en daardoor ook je kracht kent en datgeme wat bij je past, dan kun je een ander in zijn/haar waarde laten.
Fijn weekend, Geri

Aleks zei

Hallo Yvette,
Het is waar wat je zegt alleen dit geldt niet voor iedereen,helaas!! Voor iemand die als kind al is misbruikt en de grond is ingestampt is het makkelijker praten dan doen! (wonderen zijn de wereld niet uit!!) Dat kind heeft nooit geleerd wat echte,onvoorwaardelijke liefde is,laat staan om mensen te vertrouwen,en van zichzelf te houden juist zo als het is,omdat waarom anders moest het door het hel gaan om,überhaupt te overleven?!Wereld zou veel mooier zijn als alle kinderen in de verborgenheid van een en in een warme,vertrouwde omgeving zouden kunnen opgroeien zo dat ze aan leven volwaardig kunnen deelnemen!
Je kunt dingen rationaliseren maar er is meer voor nodig om het echt te voelen. Veel echte liefde en geduld!
En ik kan je, jammer genoeg, niet helpen met je website,veel succes daarmee!
Liefs en een fijn weekend! X
Aleksandra :)

jude zei

thank you.

klaproos zei

soms mag je je weerspiegelen aan iemand....

maar naar binnenkijken kan nooit kwaad,
voor niemand.

lieve groet,

Suzi Smith zei

So true... lovely header image!

Han zei

Heb je iets aan deze info?

Domeinnaam viltkontaktgroep.nl
Status actief
Houder Viltkontaktgroep
Administratieve contactpersoon anjobadu@planet.nl
Registrar Denit Internet Services BV
Contactweg 131
1014BJ AMSTERDAM
Nederland
Technische contactpersonen support@denit.net

curieuzeneuzemosterdpot zei

tuurlijk is niemand beter of slechter dan een ander!
wij zijn allemaal uniek én mooi op ons eigen manier!!

jammer genoeg is er een enkeling die denkt groot te kunnen worden door anderen een kopje kleiner te maken!
tsss .. hoe dom én zielig kun je zijn? :-)))

ik hoop dat je snel iemand vindt met de oplossing voor je internetprobleem, yvette!

fijne zondag,

Di Mario zei

Ik ben niet beter of slechter,
ik ben anders.. Want ik ben uniek.

Love As always
Di Mario

Marjolijn zei

Wijze woorden meis.
En helemaal waar...!!

Nee, ik ben geen krek.
Toch een fijne zondag, geniet er volop van.

Lutje zei

iedereen is zichzelf, en iedereen vindt zichzelf oké HOOP ik.Wijze woorden!

Fluitenkruid zei

Ik sluit me aan bij Di Mario, hij heeft het mooi omschreven x

gerdaYD zei

Wijze woorden Yvette!
En ik zie dat onze krek Han blijkbaar al in de weer was om je te helpen... Succes meid!

Marlou zei

hai Yvetteke,

iemand die een website kan verwijderen...
Ik wou dat ik het kon.
Dat betekende dat ik er ook een zou kunnen maken!

Maar aan low self esteem doe ik niet.
Dat is niet goed voor me...
Voor niemand.
Jezelf juist een beetje "opkrikken"...
Niet "neerkrikken".

Rare woorden eigenlijk.

Dag lieffie, XXX,

Marlou


.

Sandra zei

Als je alleen naar anderen kijkt en kijkt naar wat zij van jou zouden kunnen vinden, dan kun je jezelf niet meer zien.
Ik weet het, maar soms val ik weer terug in oud gedrag........
Hoe gaat het?

XXX

Sandra zei

Hey, mijn plaatje is foetsie, is dat nou wat er gebeurt als je een tijdje niet blog???? :) Ik ben nu helemaal blanko snik :)

Wim zei

Alles toch in orde daar met jou op het strand ... ik zie dat je een beetje vermagerd bent, je lijkt wel een paal ;-)

Unknown zei

Hoi Yvette
Wat leuk dat je...Moois voor elke maand geplaats heb.Ik mag hem wel weer eens uitbreiden..Maar daar moet ik dan de tijd voor hebben :)
En je weet het Yvonne....Natuurlijk mag je al mijn foto's gebruiken.Geen probleem.
Juist een eer!..
Bedankt Yvonne.
Gr Henk Bos

Lutje zei

ik kom nog eens effe langs om je een knufke te geven ;-) en met de cursor te spelen :o)

MariecusBruyn zei

Ik ga er altijd van uit dat ik ik ben, en dat dit goed is. Maar andere mensen kunnen je soms doen twijfelen over deze waarheid. Meestal als je jezelf niet zo best voelt, dan komen die twijfels naar boven. Ik zit er zelf momenteel ook mee: ik heb een hekel om naar school te gaan. Al die jonge ouders die zijn zo in hun eigen wereld dat er geen gesprekjes meer mogelijk zijn, zelfs geen goeiemorgen als je niet in hun 'groepje' hoort. Moeilijk, maar ja.... Ik ben ik, en dat is goed zo. En twijfel hoort nu eenmaal zo af en toe bij zelfreflectie. Zolang je maar jezelf blijft!Want dat is wie je bent. Niet beter, niet slechter, gewoon jezelf.
(ja, ja, ik weet het, ik ben tegen mezelf aan het praten...en weet je wat? het helpt!)

Tammie Lee zei

you ask such wonderful questions
i love the simple fabric hanging on the post~

sue zei

hi Yvette

very true words, and i love the photo..simply beautiful:)

Sandra zei

Je staat weer op mijn bloglijstje.

XXX

danique zei

Via de provider? Dat moet kunnen, met de reden die jij geeft lijkt me dat een must! Of via het platform waar de site mee is gemaakt. Ik neem dan aan dat er gebruik was gemaakt van een bepaald platform.

Wat er boven staat lieve Yvette: vegelijken heeft geen zin, dat geeft jaloezie, dat haat ik, schrijf daar binnenkort een stukje over in mijn blogske. Eigenwaarde zit heel diep van binnen en kan niemand je afnemen. Als ik jouw stukjes lees, je kunst zie, je reacties, het gevoel wat jij me geeft kan het niet anders of er zit megaveel prachtige WAARDE in jou!!

Heel veel liefs. Zou dit weer maar nie uitkiezen om om Stompetorens te gaan fietsen hè. Het is weer voor een bladerdans! XXX

marieke zei

Oh lieve Yvette, ik kom veel te weinig bij je, de laatste tijd en nu ga ik nog verhuizen ook, een maand eerder dan ik had gepland.
Maar ooit ben ik er weer, ik hoop wel dat het je redelijk goed gaat en de pijn beheersbaar en dragelijk is. lieverd, pas goed op je zelf en op wie je lief zijn.

dank je nog wel dat je op mijn gezichtenboek je groet achterliet.