zondag 18 september 2011

BEACH BEADS

Uit pijn is iets groots ontstaan........


Vier jaar geleden ben ik door een ongeluk invalide geraakt. Ik maakte grote lappen van vilt en moest noodgedwongen kleiner werk gaan maken.




  Kleine kunstwerkjes ter grote van een kraal.





Maar het kleine is weer uitgegroeid tot iets groots, iets internationaals zelfs.

Het BEACH BEADS project.




Van over de hele wereld worden pakjes gestuurd met kralen, kralen die ik met veel hulp van vriendinnen aan een ketting rijg, die 1 oktober in het kader van "we felt united" op het strand van Bloemendaal aan zee, tentoongesteld gaat worden.


After an accident a couple of years ago, I had to stop working big projects.
Working small made me think big and I develloped the idea of BEACH BEADS.
Beads from all over the world are sent to me by really sweet people.
With a lot of help from my friends we  make a chain from the beads to be exposed on the dutch beach at the first oktober...the "we felt united" day

30 opmerkingen:

filz-t-raum.ch zei

hallo yvette,

hast du meine beachbeads schon erhalten??? ich habe sie vor einer woche bereits zur post gebracht.......

liebe grüsse,
monica

vilterietje zei

die van mij gaan morgen op de post:) heb je een adres waar we ns kunnen melden op 1 oktober? kus, riet

Marjolijn. zei

Geweldig Yfke...!!
Maak je er mooie foto's van daar op het strand.
Je zal het er nog even de handjes mee vol hebben.
Maak het goed meissie..!!

klaproos zei

geweldig eigenlijk lieve yvette,
zo zie je je nooit neerleggen bij iets, vastbijten brengt je ergens,
je hebt een vechtersmentaliteit en dat staat me aan :-)

moi werk maak je,
ik ben trots op je

xxx

Anya zei

Lijkt me erg moeilijk zo'n kleine beads maken !!!
Maar jij kunt het prachtig :-)

knuffel van ons allemaal

curieuzeneuzemosterdpot zei

dat gaat een uniek kunstwerk worden, yvette!

jij rijgt letterlijk de wereld aan elkaar? :-))

heel veel succes én hopelijk heel mooi en zonnig weer, op 1 oktober! :-))

Lutje zei

wat een leuk iniatief, hopelijk krijgen we daar een verslagje en foto's van te zien?

Fluitenkruid zei

Ik moet glimlachen om de foto van jou op je vertrouwde plekje op de bank met één van de zwarten naast je.
Ik ben trots op je hoe je verder gaat met al je dingen.
Kom eens even hier voor een dikke smak x

Penny Berens zei

An amazing project Yvette. The first of October is fast approaching.

danique zei

Yvette, ik hou van doorzetters, van inspirerende mensen, van creatieve mensen, mensen die nadenken en ook nog eens van honden houden!

Liefs dus, jouw kant op gestuurd, door de danique-express!

Jeany zei

Ondanks dat ik niet invalide ben maar wel iets beperkt ☺ komt me dit verhaal wel heel erg bekend voor. Door mijn reuma werk ik ook klein. Dit project is geweldig, je zult er nog genoeg werk aan hebben denk ik??
Veel succes en vooral veel plezier. Groetjes.

Lutje zei

een fijne hobby, had ik maar wat meer tijd voor knutselhobby's

Anne zei

ik had het project al een beetje gevolgd op Fb, wat een kunstwerkjes zijn er gemaakt.
parels van liefde en verbondenheid
zo mooi.

je rustplekje met alle momento's aan de wand en ongetwijfeld heel veel kralen om je heen ontroert me.
je leert ons allen de mogelijkheden binnen een onmogelijkheid:))

Esther Spielmann zei

Hi Yvette,
gisteravond eindelijk wat kunnen vilten voor je leuke beach beads project.
Het is een beetje een aparte 'beach bead' geworden (een kippenpoot zie www.handfelt.nl bij het blog) maar ik hoop dat je hem als bead kunt aanmerken :-)
Vraag: waar moet ik hem naartoe sturen? Ik kon nergens een adres vinden.
Nog een vraag: heb je nog hulp nodig 1 oktober? Ik begrijp dat het bij Parnassia is?
Als ik wat kan doen, laat het mij weten.
Ik kom in ieder geval kijken!
Groetjes, Esther

Mapi zei

Hallo lieve Yvette.
Ik geloof dat ik dit al eerder tegen je gezegd heb, maar ik vind je een prachtmens !
Ben heel benieuwd naar het resultaat.
Leuk hoor al die foto's, ziet er geweldig uit en wat fijn dat je met goede hulp omringd wordt.
Liefs
Mapi

Lutje zei

...een fijne donderdag

Lutje zei

een fijne vrijdag en voor straks een leuk weekend

danique zei

Weekendknuffels voor jou. Probeer vanb de zon te genieten.

kus

ps de woordverificatie om te reageren hier was vandaag voor mij: cheese haha, nou, dikke smile dus!

Lutje zei

een fijn weekend, een leuke zaterdag en tot.....de volgende....

merel zei

je doet het toch maar weer ....

danique zei

Assumburg is intact Yvetteke, Brederode een pracht van een ruïne, daar dwaalt mijn geest door de historie.Oiit hebben beiden vast heel erg hetzelfde laten zien ;)

LIEFS!
X

Han zei

Yvette je bent een school voorbeeld van iemand die niet bij de pakken gaat neer zitten, maar met kleine dingen weer iets groots maakt!

Leuk dat je me toch weer hebt gevonden ;)

Lutje zei

Je voelt je vermoeid
je voelt je niet prettig
het ontbreekt je vandaag aan moed
daarom stuur ik je een welgemeende knuffel
dan gaat het je vast wel weer goed

MarjaToBe zei

Het doet mij deugd dat jij toch weer zo actief bezig bent en jezelf weer tussen de mensen plaats

lieverd veel plezier met je beats

Anoniem zei

Wauw!
En wat een werk al dat zijn om al die kralen aan een ketting te rijgen.
Gelukkig heb je hulp van een paar geweldige dames ;)
Heel veel plezier zaterdag!
X

Lutje zei

een fijne woensdag

danique zei

Ik hoop dat je van het zonneke genieten kan Yvette!
Liefs

Unknown zei

Hoi Yvette
"Maar het kleine is weer uitgegroeid tot iets groots..iets internationaals zelfs!...Geweldig Yvette..
En...Het weer gaat ook zeker mee werken..Ik wens je een superdag!
Want als iemand dat verdiend bij jij het wel..Echt geweldig..
Groetjes Henk

Els zei

Yvette, heel veel succes met je beach beads project: prachtig weer ervoor!!!

Wim zei

Interessant project! Als het maar met de beach te maken heeft.