woensdag 27 november 2013

In moeilijke omstandigheden hebben we vaak geen macht over de situatie.
Daarom is het belangrijk bij onszelf thuis te komen.

Als ik het moeilijk heb of rommelig in mijn hoofd ben probeer ik me aan te leren me in mijn mand terug te trekken( zo noemen wij thuis mijn lighoekje op de bank)
Anders wordt de chaos te groot en vertoon ik vorkje harkje gedrag.
Dan ga ik op weg om iets te halen en kom met iets heel anders terug. Dan verdwaal ik in mijn doen en laten.
Terug in mijn mand en vandaar uit probeer ik de situatie in alle rust te overzien.

14 opmerkingen:

... zei

Mooi en wijs! En herkenbaar! Warm liefs voor jou Yvette.

Helena zei

'thuis' is waar je je veilig voelt xx

klaproos zei

dat doe je supergoed lieve yvette,
samen met je lieffies, en alles komt goed,

xxx

Walter zei

Tja, ook ik verdwaal regelmatig in mijn doen en laten en dat vanwege het stapelen van kleine probleempjes die dan een groot ding gaan lijken en mij verlammen. Mandje doe ik niet meer, wel veel vorken en harken. ;-)

Els zei

Nou Yvette, ik denk dat we van tijd tot tijd allemaal wel even terug in ons mandje moeten ..... jij wéét 't in ieder geval ;-)

Martine zei

Heerlijk toch........tot rust komen in je mandje!
XXXm

Marlou zei

Dag lieve Yvette...

Ja...

Dat mandje herken ik heel goed.
Dat zoek ik regelmatig op.
harkje ook.
Vorkje mag wegblijven.

dag lieverd,

xx, Marlou

.

DianaD zei

Hey yvette, fijn dat ik jouw schrijven ook weer mag lezen. Ja inderdaad ik ben helemaal terug, na er een half jaar uitgeweest te zijn kreeg ik toch weer de kriebels.

Als de wereld mij overweldigd, en dat gebeurt regelmatig trek ik mij ook even terug, even in de oude luie stoel in de woonkeuken. Dat is mijn mandje. Lekker bij mijn kinderen. Dan voel ik me intens gelukkig.

xxx

Marjolijn. zei

Soms is een mandje de fijnste plek voor dat moment.
Niks mis mee..!!
Heb het goed meissie.

Lutje zei

bij jou is het in je mand, bij mij is het in mijn luie zetel, maar iedereen heeft volgens mij zo'n plekje nodig om tot rust te komen

gerdaYD zei

Ik hoop zo voor jou mijn lieve Yvette, dat jij wat orde in de chaos kan scheppen, maar vooral: dat je wat gelukkiger mag worden! Ik zou je zo graag weer de oude willen zien, daar duim ik voor hoor, elke dag weer!

A van de Aa zei

Iedereen wil de boel de boel laten bij tijden.
En iedereen heeft daar zijn manier voor.

Anoniem zei

mooi woord harkjegedrag jaik begrijp het sterkte meis

ria zei

Dat is echt een goeie optie, Yvette.
Ik denk dat ik mezelf ook zo'n mand ga maken.
sterkte en genieten, zoveel je kan!

liefs,
ria39