zondag 18 december 2016

The peace of wild things


                                 




The Peace of Wild Things



When despair for the world grows in me

and I wake in the night at the least sound

in fear of what my life and my children's lives may be,

I go and lie down where the wood drake

rests in his beauty on the water, and the great heron feeds.

I come into the peace of wild things

who do not tax their lives with forethought

of grief. I come into the presence of still water.

And I feel above me the day-blind stars

waiting with their light. For a time

I rest in the grace of the world, and am free.



Wendell Berry


mooi hè, een gedicht voor de laatste donkere dagen voor kerst

tot dan.....








12 opmerkingen:

Haba zei

Prachtig Yff. The peace of the wild things. Ergens doet het me denken aan Nachtogen, de wolf uit de boeken van R.Hobb. Die zei dat mensen te weinig in het nu leefden , steeds bezig waren met of het verleden of met de toekomst en dat ze daardoor geen vrede vonden in het heden.

Merel zei

Heel mooi
Wens je veel warmte en licht

Liefs xx

די מריו zei

Wie wil er nou niet vrij zijn zou je denken, maar de donkere dagen voor kerst is niet voor iedereen even prettig.

Love As Always
Di Mario

Martine zei

Nu moet ik even naar buiten.........zien of ik de maan kan zien!

Lutje zei

heel mooi om te lezen tijdens deze donkere dagen....
Eén @->- voor jou

Marlou zei

Hi girlie,

ja... wat een bijzonder gedcht.
Ik krijg er zelfs een beetje traantjes van.
Niet van die grote, maar van ontroering...

Die maan...
Die blijft zo trouw bij ons...
Mijn grote vriendin!

Dagdag... Heb het goed!
Marlou

.

willy zei

een bijzonder gedicht Yvette

alvast prettige kerstdagen gewenst

klaproos zei

mooi ja yvette, laten we maar genieten van de kleine lieve dingen in het leven en laat het grote pompeuze maar aan ons voorbij gaan,
hele fijne feestdagen en een zalig nieuw begin,

xxx

Helena zei

Zeker een passend gedicht bij deze donkere dagen... en het feest van het licht, dat dan gelukkig weer wel.
Dikke knuffel en mooie dinsdag Yvette xx

A van de Aa zei

Fijne feestdagen en een voorspoedig 2017

Lutje zei

Ik wil in het komende jaar in meer kleuren gaan mijmeren in plaats van in 50 tinten grijs.
Daarom wens je
een kleurig, fleurig,
goed,
beter
best,
Nieuw (2017) Jaar
Tot dan...
•☆*´¨`☽¸.★*´♡¸.★*´♡

merel zei

ondertussen weer een beetje licht
veel liefs en al het mooie voor 2017