zondag 13 april 2014

Yes, terrible things happen, but sometimes those terrible things.....they save you....



Op mijn andere blog, feathers from heaven, schreef ik bovenstaande tekst en die deed sommige mensen pijn. Ik begrijp dat zo goed. Wat als je midden in een verschrikkelijke situatie zit, als de pijn die je voelt bijna ondraaglijk is......Het is mij een paar keer overkomen. Toen mijn man stierf, toen Tovke stierf en wat verder weg in mijn verleden zijn er ook traumatische dingen geweest.
Midden in de ellende zeggen alle goed bedoelde "wijze" uitspraken je geen donder. Maar bijvoorbeeld mijn kapotte rug waardoor ik heel veel, steeds meer dingen niet meer kan, die handicap heeft er wel voor gezorgd dat ik kleine dingen zo ben gaan waarderen...waar ik vroeger niet blij was als ik niet groots en meeslepend leefde, kan ik nu kijken, heb ik nu tijd voor de kleine schoonheden ven het leven. Elk steekje dat ik op een viltje maak....Ik kan niet in een manische bui gevaarlijke dingen doen. Het aan bed/bank gekluisterd zijn heeft bij mij gunstig uitgepakt.


The line above, the beginning of this post, can hurt people. If you are confronted with unbearable loss it is one of those "wise"lines that say nothing to you.
When my husband died, when Tovke died I felt it that way but with my broken back it's a saying that is so true for me. It gives me the possibility to enjoy each stitch on felt, all the little things in life matter, my little life is great!  My bipolair actions are not as dangerous as before......

 

11 opmerkingen:

merel zei

het voelt goed om te weten dat je door alles wat je overkwam hebt leren de kleine dingetjes te omhelzen , ervan te genieten

Helena zei

Nooit meer onbezorgd genieten, om welke reden dan ook, maakt dat je driedubbel, misschien wel vierdubbel zo bewust leeft én geniet van de kleine wondertjes om je heen :-) xx

klaproos zei

en precies zo werkt dat lieve yvette, ik ben ook door mijn ziek zijn de kleine dingen gaan zien en voel me nú een stuk rijker, wat zeg ik de rijkste mens op aarde,
geld en goed kan me gestolen worden:-)

je bent een rijk mens geworden door dat inzicht:)
xxx

A van de Aa zei

Het zijn de klappen van het leven die je soms laat klappen om het leven.

Diana zei

HI Yvette, I'm so sorry about your dog and all your troubles, I hope you feel better,You are a very kind,dear,creative and wise woman and friend. I am sending you a hug with these words. Love to you,Diana

es zei

Juist ja:

Yes, terrible things happen, but sometimes those terrible things.....they save you....

Daar kan ik me nou helemaal in vinden!

DianaD zei

Je aanpassen aan de omstandigheden. Hoe zwaar je het ook hebt. Jij hebt nogal wat meegemaakt. Daardoor ben je ook tot inzichten gekomen. En dat maakt je al een rijk mens.

Sterkte Yvette.

Marjolijn. zei

Pluk de dag meis en geniet van het kleine.
Het is het allemaal waard...!!
Dikke knuffel.

Unknown zei

Door alle gebeurtenissen in het leven word je nog meer degene die je bedoeld bent te zijn. Het herinneren van wat echt waardevol is.
Dikke knuffel.

dorie zei

wat een mooie woorden allemaal en zo waar... ik hou van je !

Tammie Lee zei

life is so full of so many experiences, emotions and responses. How lovely that you are finding joy in your stitches, one at a time, you are an inspiration!