zaterdag 19 april 2008

De hoop op een volgend leven is het uitstellen van de confrontatie nu


op de foto zie je een heel oud doek, het is al heel lang bij iemand anders. Ik weet nog toen ik het maakte dat ik het idee had er mee te kunnen wegvliegen.Weg van alles wat me pijn deed, weg van alles wat ik moeilijk vond. Nu jaren later, heb ik geleerd dat er nooit iets opgelost wordt in je leven door ervoor weg te lopen. Op de een of andere manier zal je dat moeilijke waar je van bent weggelopen weer tegen komen, misschien op een andere manier, onder andere omstandigheden maar de bedoeling is, zoals ik dat begrijp, dat je iets moet leren uit iedere confrontatie in het leven. Ik trok net als mijn dagkaart de bever en het kan niet toepasselijker!

5 opmerkingen:

fontainefleurie zei

wat geleerd moet worden herhaald zich...

Anoniem zei

Ik denk dat we daarom hier zijn, om te leren. Dat gaat met vallen en opstaan en vallen doet pijn.
En telkens als je denkt iets geleerd te hebben dient het volgende zich weer aan.
Ik wens je een weekend zonder blauwe plekken!

Anoniem zei

Af en toe is het wel lekker om even weg te duiken en het over te laten vliegen (is toch net iets anders dan zelf wegvliegen...) Hier maak ik wel eens gebruik van.

Ken je het princiepe van Gung ho? het gaat over de eekhoorn, de bever en de gans. De bever staat voor zelf bepalen hoe je je doel wilt halen en de gans staat voor aanmoedigen hiervoor. Als jij de bever bent, ben ik even voor jou de gans: zet 'm op!
Succes!

Lillylauma

MariecusBruyn zei

Bij het lezen van je tekst moest ik dadelijk hieraan denken: Bij het toepassen van struisvogelpolitiek word je in je gat gebeten :)
Eens je je bushokje uitkomt, lijkt het wel of alle 'lessen' die je nog niet wilde leren, je staan op te wachten, hè. (Ik heb mijn portie ook weer gehad, dit weekend.) Gelukkig worden we langs verschillende kanten geholpen.

Anoniem zei

Ach, ook als je niet wegloopt kom je dezelfde soort problemen weer tegen. Dus van mij mag je gewoon af en toe weglopen omdat nu andere dingen belangrijker voor je zijn.

En waarom komt het altijd terug?

Omdat het leven niets anders is dan een circulair proces...alles gaat 'rond' en dan begint het opnieuw. Geboorte, leven dood, zowel letterlijk als figuurlijk.

Dus problemen en confrontaties die je aangaat worden opgelost om zo plaats te maken voor ...inderdaad: nieuwe problemen en confrontaties ;-)
Dus stel in hemelsnaam af en toe iets uit en gun jezelf regelmatig gemak.

Moet ik er wel bijzeggen dat ik niet geloof dat er een wetmatigheid zit in de dingen die gebeuren zoals in lot of karma.

Het is wat het is.
Zingeving en betekenisgeving zijn beiden een menselijke kwaal. Flora en fauna doen er niet aan en bestaan ook.....

ik hoop dat het je beter gaat dan vorige week en dat de zon in NH net zo schijnt als hier in Brabant!
Isele