vrijdag 4 april 2008

DRYADE



En dryade is een bosnimf, boomnimf, iets wat mij fascineerde in het werk en de filosofie van Dusty Miller(zie link) , tegelijkertijd kwam ik het tegen als titel van een gedicht van Kees Winkler wat ik hieronder graag wil weergeven




Dryade




Ze gaat haar eigen spoorloze weg


tussen twijgen en dwars door de heg




Telkens als je haar wilt vangen


is er wat herfstdraad gevangen




Opeens binnen de boomfontein


verdwenen in een droomgordijn




Verscholen is haar smaragden blik


verholen de smalle klaprozen lip




Bij het lieve-vrouwen-bedstro


slaapt zij iedere avond net zo







4 opmerkingen:

Dees zei

Awwwww wat lief!!!!ik wil ook zo'n bezoekster in mijn tuin.....

Sherrin zei

your blog looks so interesting and insightful from what I read in your profile. Is there a translator button somewhere that I missed? I would love to be able to read this! Your work looks really beautiful, by the way!

MariecusBruyn zei

Soms, zo heel af en toe, denk ik dat ik ze bijna kan 'zien' in mijn bos... Mooi hoe je dat in vilt kan weergeven.

MariecusBruyn zei

Ben ik weer...
Als je tijd hebt, kom eens piepen op mijn blog... 'k heb nog iets voor jou...