woensdag 25 juni 2008

bang om alleen te zijn


Zo veel mensen zijn bang om alleen te zijn!En toch geloof ik dat iedereen vroeg of laat het proces van alleen zijn door moet maken. Het is zo belangrijk om te weten dat jij, jij alleen, je eigen gids bent. Dat vertrouwen op jezelf essentieel is........................................................Gezien de reacties tot nu toe merk ik dat ik niet duidelijk ben geweest.Het is heerlijk om alleen te kunnen zijn als je weet dat je weer terug kan naar de mensen om je heen.Maar ik bedoel het diepste alleen dat je eigenlijk niet wil voelen.Het weten dat je ten diepste eigenlijk alleen bent, dat alles tijdelijk is, dat je alleen geboren wordt en alleen dood gaat en iedereen om je heen ook dood gaat.Dat je in dat besef weet dat je alleen op jezelf kunt vertrouwen. Of zoje wilt op God kunt vertrouwen, maar in mijn filosofie is God deel van mij of ik deel van God.Nou ja ik geloof dat ik alles wel heel erg ingewikkeld maak! Eigenlijk wil ik alleen maar zeggen, luister in moeilijke situaties naar jezelf, jij en alleen jij weet wat goed is (ben ik nu duidelijk?)zal wel niet, ik zal mijn volgende log wat duidelijker proberen te formuleren.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Er zijn ook mensen die het heerlijk vinden om alleen te zijn. Daar hoor ik bij.
Als ik lang tussen mensen geweest ben, móet ik er even tussenuit. Een plekje vinden om mezelf te hervatten, te recreëren, te ontmensen.
Terug naar de bron zeg maar.

Hoe is dat met jou Yvette, kan jij makkelijk alleen zijn?

Anoniem zei

goeiemorgen yvette,

net als vrouwke krijg ik kriebels van drukte en gaat mijn hoofd raar doen :-))
ik vind het heerlijk om alleen te zijn, om slechts de wind de wolken en de honden bij me te hebben en vrij te zijn...
ik geniet van elke seconde,
al zijn er wel mensen die ik met de neus kan aanwijzen waar ik hele dagem mee kan slijten zonder dat ze gaan vervelen:-))

net als vrouwke zou ik graag willen weten hoe gaat het met jou alleen zijn...
ik heb een vermoeden dat jij dat ook goed kunt...

xxx
klaproos

Anoniem zei

Ik leef alleen en geniet daar heel erg van. Bijna dag en nacht ben ik in mijn eigen ritme, ongestoord, bezig met de dingen die ik graag doe.
En dan geniet ik ontzettend van lieve mensen om me heen, die zijn er een heel aantal. Maar na een tijdje moeten ze weer gaan.
En jij, Yvette?

Anoniem zei

Alleen zijn is niet altijd synoniem van eenzaam zijn, lieve Yvette.
En ik hoop dat jij de leemte weet op te vullen, en vervuld raakt van het leven, JOUW leven!

Anoniem zei

en het meest stomme is, dat juist die mensen, die bang zijn om alleen te zijn, in grote groepen zich meer alleen voelen dan dat ze werkelijk alleen zijn.

Alleen hoe breng je zoiets, hoe leg je dat uit...

Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, altijd al zo geweest, de keuze om de mensen op te zoeken wanneer ik dat wil, dat is een veel fijner gevoel :D

XXX

MariecusBruyn zei

Alleen zijn, bang hiervoor, ik ken het. Ik heb het ook meegemaakt... alle backups weggevallen, op jezelf aangewezen.Bang dat je het alleen niet zal redden. En dan komt de kans op ontplooiing, op metamorfose, of het ontwikkelen van zelfvertrouwen.
Grijp de kans met twee handen!Heb vertrouwen...

Anoniem zei

Ja ik ben er wel eens bang voor.
Dat zijn van die momenten waarop ik me niet verbonden voel met wie en wat dan ook.
Alsof ik in een cooon zit en even helemaal niets ervaar.

Door het bang zijn te accepteren, komt er een gevoel van rust over me heen en voel ik liefde in me stromen.
Onvoorwaardelijke liefde en dit verbindt me dan met alles om me heen.

Een diepe innerlijke rust,
geheel verbonden,
een Zijnstoestand.

Anoniem zei

helemaal duidelijk yvette:-))

ik begrijp je.

xxx
klaproos

Anoniem zei

alleen zijn met je diepste 'ik'..

ik denk dat dat alleen kan als je iets meemaakt, waarbij anderen je niet kunnen of willen helpen??
of waarbij jijzelf anderen niet wilt of kan toelaten?

dan moet je doorheen de diepste lagen van jezelf. om daarna hogere toppen te kunnen beklimmen.
toppen, die voorheen onbereikbaar waren.
toppen, met een uitzicht dat je niet kende!
toppen als .. innerlijke verrijking!

Anoniem zei

Het witte bij jou intrigeert me, het voel zo zuiver aan.
Als of er heel veel rondom jou mag oplossen en veranderen.
Ik ben ook weer meer naar het creatieve gegaan.. kijk naar mijn toekomstige plan:
http://www.transformatie-schild.com

Dees zei

" ik ben al-een" dat vind ik zooooo'n mooie uitspraak.kus en liefs

http://uvi.skynetblogs.be/ zei

.
Tja, Yvette,

"waarom"?

Misschien is dat wel een 'synoniem'
voor 'mens' ....

Ik merk dat je vele vragen kreeg.

Ook als ik twijfel
het leven en de tijd wachten niet ...

ik vecht voor elke minuut.

Als het vandaag minder lukt
dan weet ik ondertussen
dat het morgen weer beter zal zijn ...

En de grootste 'denker'
verandert daar niets aan ...

.
Hou je sterk!

Anne zei

ik snap je gedachte.
ik heb bij zoveel sterfbedden gezeten, dat ik weet dat je soms alleen door sommige processen moet.
juist daar.
maar het verschil maakt of je vlucht in die angst voor het alleen zijn of bij je diepste zelf kunt komen, want dan ben je al-Een, compleet.