donderdag 19 juni 2008

met een stomp instrument kan je niet graven


Het mooie van leven is dat je mag blijven leren. Dat je alles wat je ogenschijnlijk verkeerd hebt gedaan in je leven, een instrument is, om het nu anders te doen.Dat je je nooit af zou moeten vragen waarom je iets gedaan hebt.Het allerbelangrijkste is om dingen te doen", "goed" of "verkeerd", blijven bewegen is belangrijk. Met stilstaan of niets doen wordt je geest niet gescherpt en heb je een stomp instrument in handen.De detail foto is van het doek dat op de andere foto het meest links hangt.Een doek dat ik associeer met graven, graven en op stronken terecht komen, graven en een nieuwe laag aanboren, nou ja graven dus om verder te komen.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Het zijn mijn kleuren Yvette, en jouw instrumentje is verre van stomp.

Anoniem zei

Graven om op diepere lagen te komen.
Met een stomp instrument graaf je meer op dan nodig is. Met een scherp instrument alleen dat wat nodig is.

Haal uit het leven wat bij je past.
En het zal genoeg zijn.
Meer dan genoeg.

En dan kun je ervaren dat het leven je alles biedt.

MariecusBruyn zei

En volgens mij ben je nu in een stuk terecht gekomen waar een "rijke" ader zich bevindt! Zoveel wijsheid borrelt er uit jou, dat is niet zomaar.
Je doek leeft, vertelt, vibreert mee in het ogenblik. Net zoals jij ook doet... toch steeds vaker...

Anoniem zei

Wat een schitterende aardekleuren Yvette! Heel erg mooi gedaan!

Groetjes,
beuzeblaadje

Anoniem zei

heerlijk dat graven yvette,

soms lukt het me niet en voel ik me.... niet compleet:-)

je maakt prachtige dingen die me erg aanspreken...

liefs
klaproos

fontainefleurie zei

en zo kom je van proces naar proces, een leven lang mogen leren. Je doek laat vele lagen zien, je wijsheden dringen steeds beter bij mij door...

Anoniem zei

wat is goed?
wat is verkeerd?

wie bepaalt was goed en fout is???

dat zijn termen die mensen (geestelijken????) in het leven geroepen hebben om het schuldgevoel aan te wakkeren?? :-(((

in wezen bestaat enkel goedheid.

alles wat er gebeurt is goed!

en, (mss nog belangrijker);

alles wat je doet IS goed!!!!

de kleur en structuur van de detailfoto is een lust voor mijn ogen, yvette! ik zie het graag!

warm weekend,

Anoniem zei

als je graaft kom je wortels tegen die de wereld met elkaar verbind.. ik kan heerlijk liggen op de aarde en door alles gevoed worden

Anoniem zei

Jouw titels zijn altijd zo to the point, zo goed gevonden en diepgravend, Yvette. Ze laten je alleszins nadenken over wat erna komt...

Anoniem zei

hier een reactie van Aad Oomen, been benieuwd of op computeergebied mij nu eens iets lukt!!!!!

Anoniem zei

hier merula,
ik ga je vaak bezoeken!

Anne zei

je maakt geen fouten, je leert.
en als je maar diep genoeg graaft, kom je vanzelf bij wat goed is, wat goud is:)

ik zie dat in je kleed:)

Anoniem zei

Soms is juist dat wat aan de oppervlakte ligt het waard om beter naar te kijken. Als iets gewoon is verlies je het detail al snel uit het oog.
Wellicht is een dagje niet graven ook wel erg lekker.. Je komt er wel, je hebt wijze inzichten ..
Fijn weekend ..

Anoniem zei

Je gedachten zijn scherp en juist. Je werk bewonder ik. Het rechtse doek zou eveneens een mooi troostdoek zijn, de kleuren van de aarde waarin je terugkeert.

Anoniem zei

Goedemorgen lieve schat, we zijn er weer!!!

En graven, zo heerlijk is dat, goed of fout bestaat gewoonweg niet, alles wat je doet is een keuze, en daar leren we van :D

XXX