dinsdag 17 juni 2008

wat heb je te vrezen van de wilde olifant


Op de foto zie je een troostdoek waarvan de gekleurde zijde, die in de zwarte wol gevilt is, staat voor de wegen die je in het leven bewandeld hebt.Het geeft niet dat het een wirwar is.De basis is zwart een kleur die voor mij, net als wit, leegte.... vrijheid.... begin en einde....liefde... betekent.Je mag zijn als een wilde olifant, niet gehinderd door vaststaande fanatieke overtuigingen.Maar open, je eigen weg zoekend, in vrijheid naar vrijheid.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

ik hou wel van olifanten en jouw wol-zijde ervaring voelt als kleine vonkjes die energie pulseren.. wow

Anoniem zei

het is een prachtig doek, yvette!
alleen de naam 'troostsdoek' is al mooi! :-))

je eigen weg bewandelen ..

't is inderdaad een wirwar maar als je 1 doel voor ogen houdt is elke stap een feest!
wat dat doel is?
liefde natuurlijk, in al zijn vormen. ;-))

MariecusBruyn zei

Je doek is zo vol van leven!
De betekenis die je erbij schrijft, is zo prachtig verwoord; hij komt echt binnen bij mij. En mijn schouder is stiekem aan het lachen :)Die had ook een wilde olifant in zich die te lang voor het rode licht moest wachten (grinnik)

Anoniem zei

Hoe groot is dat doek eigenlijk Yvette? Ik zie je al met dat doek om je schouders op een wilde olifant zitten.
Hou je goed vast!

Anoniem zei

wat prachtig beschreven als je dat zo kunt zien,
de wir war van wegen die we bewandelen, en toch op het punt waar we willen zijn komen uiteindelijk,
mooi mooi mooi yvette..

ik ben der weg van.. zie je dat kleine miertje op dat immens grote doek wandelen...
datte ben ikke:-))

xxx
klaproos

Mieke zei

Hoihoi,
ja hoor je mag me linken!!
Ik ga jou ook weer linken haha,
Geweldig blog heb je!!!

Anoniem zei

Ons leven is inderdaad een
wirwar van wegen Yvette!

Soms zit het behoorlijk
in de knoop maar altijd gaan we weer op zoek naar de weg van liefde en vrijheid!!

Groetjesss,
beuzeblaadje

Anoniem zei

... een troostdoek. Hoe kan je zo iets beter omschrijven? Soms kan je aan een zogenaamd inert ding veel troost onttrekken. En dat doe je blijkbaar met dit ook.
Lieve Yvette, jij hebt niks te vrezen van wilde olifanten, jij doet immers geen vlieg kwaad, laat staan zo'n jumbo!
PS: dank je wel meid, voor je reactie. Heeft me goéd gedaan! Knuffel.

Anoniem zei

De olifant is een groot dier, en o zo gevoelig. Zo kwetsbaar en krachtig tegelijk.
Vanuit je hart tesamen met je verstand te leven is inderdaad een wirwar van wegen.

Vanmorgen kreeg ik het woordje harmonie door en dat is mogelijk hoe verschillend de wegen ook zijn.

Ergens vindt je vanzelf de harmonie en dan hoef je niet te vrezen voor de wilde olifant.

In harmonie met jezelf.

Anoniem zei

Lieve Yvette
Alweer...mooi mooi mooi!
Wat kun je de dingen mooi verwoorden. Ben zoooo blij dat ik je via dit blog mocht ontmoeten!!!
Mooi, prachtig mens!!!
Liefs, colourfullflowergirl

Anoniem zei

Jouw uitleg bij deze troostdoek is op mijn lijf geschreven zou ik zeggen, toch houd ik het bij die ik het eerst koos. Eenvoud en warmte, en die mij kennen, weten wie ik was.

Anne zei

in vrijheid Zijn, daar ben ik heel lekker mee bezig:)

je doek is weer prachtig:))

Anoniem zei

o deze wil ik graag om mijn schouders slaan
als ik geluk heb kan ik morgen naar een workshop vilten
als ik jou doeken zo zie wil ik ook mijn handen door de wol laten gaan
dikke kus hartje