vrijdag 20 februari 2009

Anita Nahir.....paniek kalmeert.

"Paniek jaagt de vlammen van de angst op. Paniek verdooft. Paniek kalmeert. Paniek rukt aan dromen die een hoge vlucht nemen en sleurt ze omlaag. Paniek vernietigt."
Ik heb deze zin uit een boek van Anita Nahir wel 3 keer moeten lezen. De zin
"paniek kalmeert" was daar de oorzaak van. Jaren geleden was ik er getuige van dat een ree aangereden werd. Die ogen van het dier, die paniek....er kwam een dierenarts bij die me vertelde dat de paniek van het dier, er voor zorgde dat ze niet zo veel pijn had. Het beeld achtervolgt me nog heden ten dage.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

bij jou hopelijk geen paniek situatie? Kan me voorstellen dat je zelf ook in paniek was met een hert voor je auto. De kleuren van je doek spatten van energie!

Groetjes,
Lillylauma

Anoniem zei

Ja, dat kan ik me wel voorstellen, maar de zin is wel waar denk ik.
Paniek kan heel wat te weeg brengen.
Bij jou hopelijk nu niet.
Heel mooi doek heb je gemaakt.
Meis, doe kalm aan he!!
Geniet van alles wat goed gaat.
Liefs Marjolijn.

Anoniem zei

peggy:
Hoi hoi,



Na een aantal keer vandaag herhalen, geraak ik toch niet op je reactiespagina, dus maar hier dan.



Ik heb je logje ook een paar keer moeten herlezen.

Maar toen ik plots je foto van je viltwerk in het oog kreeg, toen voelde ik het.

De paniek die je losmaakt uit de realiteit, en het gevoel uit je wegneemt tot het weer draaglijk wordt.

Soms…



Knufff

xxxxx

Anoniem zei

Schitterende kleuren.

fontainefleurie zei

da's een moeilijke, want een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ga ik nog even over nadenken, xDorei

Anoniem zei

Dat paniek het arme dier kalmeerde, de pijn dan, kan ik wel voorstellen, maar verder krijg ik het koud bij het woord zoals ik het ken. Hoop dat met jou beter gaat Yevtte!

Anoniem zei

Hoop dat jij je niet zo voelt als die ree. Kan me voorstellen dat je dat beeld bij je houdt. Dierenleed is erg, ik kan er beslist niet tegen. Dieren voelen je stemming, en hoe lelijk je tegen ze doet, ze blijven trouw. Hou je taai meid!!!

Anoniem zei

Paniek kalmeert? Ik heb zelf meer het gevoel dat het je kokert. Er is niets anders meer dan dat. Maar volgens mij brengt het de geest geen kalmte, maar sluit andere zaken uit. Het is iets anders dan kalmte. Het kan je dus zeker behoeden voor fysieke pijn vermoed ik.
Wat een mooie warme kleuren weer Yvette.
Ik wens je een fijn weekend met weinig pijn en veel rust.

Anoniem zei

Paniek is een gevoel zodat je weet dat je leeft.

Love As Always
Di Mario

t zei

Seeing an animal in distress is very unpleasant. It is good to see the calm return.
xt

Anoniem zei

Hopelijk gaat het goed met je na de operatiem, te zien aan je schrijven en de mooie viltkunst gaat het goed met je.

Anoniem zei

Eerst even dit Yvettelief, Han plaatste per abuis dit op mijn blog:
"Hopelijk gaat het goed met je na de operatie te zien aan je schrijven en de mooie viltkunst gaat het goed met je."
Dit is waarschijnlijk voor jou bedoeld!

Paniek verlamt, denk ik zelf. Het is eigenlijk een beschermende functie in onze hersenen...

wereld op zijn kop
paniek door ijzeren greep
luchtruim gekanteld
© corrie van engelen

Sadia zei

Love the vibrancy portrayed.
Beautiful, Anita! Take care.

Sadia zei

My mistake Yvette; that was a language problem.
Thank you for your kind comments and do drop by again.

Anoniem zei

Die ree.. dat is heel indruk wekkend. De ree stopte voor mij, vlak voor de grote weg.. ik heb dit niet als trauma hoeven zien, zoals jij dat hebt gevoeld.
Het ontwaakt en maakt iets open dat heel diep in jou verscholen is, om dat te mogen genezen.
De ree is nu gelukkig in zijn dierenhemel en vraagt aan jou om ook weer het leven te aanvaarden.