vrijdag 27 februari 2009

Krishnamurti

"Van liefde vervuld zijn en de liefde laten doen wat ze wil, dat brengt orde in de wereld." ( Krishnamurti )

Tof of Tovke heet ze, mijn oudste doesje. Als je bij haar in de buurt bent voel je alleen maar liefde. Ze geeft en ontvangt. Maar bovenal is ze zichzelf en doet absoluut niet wat ze niet wil. Dat kan soms heel lastig zijn als je haast hebt, ze echt aan de riem moet en dan spelletjes gaat spelen. Ze doet ook niet wat ze niet kan, bijvoorbeeld op glad ijs lopen. Alleen al door naar haar te kijken kan je over liefde leren.
Ze heeft me zo vaak uit de put gehaald en moed gegeven om door te gaan. Ze laat me zien dat ik mezelf moet zijn..
Als je naar Tof kijkt weet je wat onvoorwaardelijke liefde is. Ze is een rustpunt in de chaos.

33 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk Yvette.
Dank je wel dat je dit met ons deelt.

Anoniem zei

Dieren hebben dat vaak, tenminste huisdieren. Toen mijn man erg ziek was, lagen de katten zowat hele dagen bij hem en verlieten hem alleen om te eten of om naar de bak te gaan. Toen hij wat opknapte, waren zij er minder vaak en toen hij weer beter was, gingen ze weer hun gewone gang lekker een tijd buiten spelen of binnen slapen waar ze dan ook maar zin in hadden.
Fijn dat je aan Tov zo'n goede kameraad hebt getroffen .

Ik heb op TT je japanse gedicht wat kleiner getrokken zodat het tussen de randen past, anders breekt het hele blog uit.
Kijk maar op Shuka daar is het ook gebeurt. Als je boven de 470 pixels komt krijg je dat op punt.

grt Haba

Anoniem zei

Dat heb ik nu elke dag met mijn Felix, telkens als ik denk dat de chaos te groot word is er daar mijn spinnende motor, heerlijk he.

XXX

Anoniem zei

Laat jij maar die liefde stromen.. een heel fijn weekend.. je dolleman ziet er zo wild en vrolijk uit!!

Anoniem zei

Wat dat betreft kunnen we van onze (huis)dieren nog wat leren, Yvette.
Het heeft zelfs een spiegelend effect: (on)baatzuchtig in- en aanpassen en toch jezelf zijn.

Anoniem zei

eigenlijk is dat het enige wat we hoeven te weten in het leven....
honden hebben troost in hun aura hebben ze mij ooit verteld, en weet je, ik geloof het helemaal!
zou niet zonder ze kunnen...
ps bedankt voor je steun , mijn uitslag was helemaal positief!
rot dokters ook met hun doem scenario's, ga nu vrijdag de 13de onder het mes ! ;)
duurt nog 2 weken..effe genieten nog!
liefs janneke

Anoniem zei

Niets zo puur en onvoorwaardelijk als de liefde van onze dieren.
Ik heb hetzelfde gevoel bij mijn hondjes.

Unknown zei

(and this time I'm happy cause I understood the Krishnamurti wise quote when I read it in Dutch:) The english translation is sometimes a bit bizarre)

This do. Such a cute beautiful dog. Do I see TWO others there? Do you have three of them?
love and have a good weekend,
get well
Andrea

Anoniem zei

Verstoppertje spelen in het riet?

Anoniem zei

Dit is mooi Yvette!
XXXm

Anoniem zei

Mooi meid, dat je die liefde van dat lieve beest zo kan zien en voelen.
Wens je lichtheid en warmte voor je ruggetje!

X


Isolde*

Anoniem zei

heerlijk wat dieren kunnen doen!
ik heb nu een sdier wat me aan jou doet denken
;-)
kijk maar snel even op mijn log
dikke knuffel

Anoniem zei

Fijn meis, dat je zo'n lieve trouwe vriend hebt, die je alle uren van de dag bijstaat.
Liefs X Marjolijn.

Anoniem zei

Tof komt van het hebreeuwse woord tov en betekend goed. Dan moet je ook wel goed zijn als je zo heet.

Love As Always
Di Mario

curieuzeneuzemosterdpot zei

onvoorwaardelijke liefde zou iedereen moeten krijgen!

en niet alleen van dieren!

hoe gaat het met jou, yvette?

mijn kaarsje voor jou brandt nog steeds!

liefdevol weekend,

Anoniem zei

weet je yvette,
dát gevoel heb ik met gijs...
dat is en soulmate van je,
en die liefde gaat over grenzen heen

xxx
klaproos

india flint zei

Hi Yvette,
thanks for your visit...glad you're on the mend, get well soon and take care
india

Anoniem zei

@
misschien omdat we allebei mensen van vlees en bloed zijn:-)
ennuuhhh wat dacht je van deze:

"hormonen "

:-)))

Unknown zei

Yvette, thanks so much for your comment on my blog about the little dreamvillage:) and for telling me that you have three schapendozen:) I love them, they are looking so cute, and a bit wild with their hair all in their faces:) Hope you are having a good Saturday, recovering a bit more every day. Take care,
love
Andrea

Anoniem zei

Ja de dieren geven je vaak de meeste liefde. Natuurlijk kom ik zondag even bij je kijken maar vertel je nog wel op je blog of per mail waar het is en hoe laat?

Anoniem zei

Hi HI ik ben ook ayourtha www.ayourtha.com is ook een domein van mij.
En die staat op de kortingskaart.
Ik heb een dag apeldoorn er op zitten. het was reuze gezellig!

Anoniem zei

En het is echt gemeende liefde!!!
Leuk dat je drie godinnenjurken hebt besteld, en ja, ze zitten heerlijk hè? Hou de website maar in de gaten...hopenlijk gaat het steeds iets beter met je rug!!!
Liefs colourfullflowergirl

Anoniem zei

Dieren zijn er goed in he, katten zijn bv ook helemaal zoals ze zijn, in het NU ook. Zo ontspannen ook..mooi om te zien.

groet Maryan

Anoniem zei

Liefde voor een hond is
net als de zon, ze schijnt, maar eens gaat ze onder

Liefde voor een hond is
net als gras, ze groeit, en verdort dan weer

Liefde voor een hond is
net als een kaars, ze brandt, en dooft dan weer

Liefde voor een hond is
als het heelal, ze bestaat, maar...blijft bestaan

Liefde voor een hond is
...houden van
...denken aan
...zorgen voor
...vertrouwen op
...samen wandelen gaan

Hier in deze harde wereld vol ellende en verdriet
Vertrouw je soms je vrienden niet
Maar een hond kan je in zijn bestaan vertrouwen
Hij geeft je vreugd liefde en plezier
Zijn liefde voor u zal je nooit berouwen
Daarom heb ik zoveel liefde voor mijn dier.
© Antoon
Geniet van de liefde die jouw schat zomaar voor je voelt, Yvettelief, onvoorwaardelijk...

Anoniem zei

En wij met al ons denken, dat we wel nodig hebben, maar vaak verkeerd gebruiken, hebben nog steeds niet(s) geleerd over onvoorwaardelijke liefde.
Het is een hele weg om het denkend bewustzijn goed te gebruiken en niet in hersenspinsels te verzanden.
Tof hoor, geniet van hem/haar.

xxx;-))

Anoniem zei

Geweldig, zo'n vriendje. Ik herken het heel erg, wat kunnen we veel van onze dieren leren. Mooi gezegd, Yvette!

Groetjes,
Lillylauma

Anoniem zei

Hi meis, ik hoop dat het al weer wat beter is!!

Anoniem zei

Hey meis, kom je ff een goede start van een nieuwe week wensen.
Weer nieuwe kansen en mogelijkheden.
Maak het goed he!!
Liefs Marjolijn

Anoniem zei

Door jezelf te zijn, raak je vervuld met liefde, een liefde die je (uit)delen kunt.

Anoniem zei

ooh, ik begrijp dat helemaal.
duim je voor mijn hondje.
ze gaat dinsdagmiddag, over een paar uurtjes dus, onder het mes en ze heeft alle energie nodig die ze kan krijgen.

fontainefleurie zei

hi lieverd, het doet me pijn om je vorige berichtjes te lezen; ik voel zo met je ongeduld mee, maar dat maakt het alleen maar vervelender. Prachtig dat je doesen je weer terug naar de realiteit halen - voelen, niet denken... spreek je snel, xD

Dave King zei

Amazing - especially considering the translation angle.

Anoniem zei

in de zelfhulpgroepen in heerlen, hebben mensen het hier altijd over, over hun hond of ander huisdier, als een bron van steun in 't leven.....

ik kan uren genieten van bijv vissen.