dinsdag 13 mei 2008

een wilde en een maffe geest

soms denk je iets heel raars, bijvoorbeeld: als ik nu eens die hele stapel borden op de grond gooi, of ga schreeuwen midden in een gesprek, of nou ja noem het maar op. Ik ben altijd bang dat ik het dan doe, en ik heb het een keer gedaan! Ik werkte op een afdeling opname oudere mensen in psychische nood. Op een middag zat iedereen apatisch in de huiskamer het was prachtig weer en binnen leek het wel een grafkelder. Ineens bedacht ik me als ik nu eens deze borden op de grond gooi, wat zal er dan gebeuren. Het was verbluffend! Iedereen sprong op en wilde gaan helpen, mensen die tijdens hun hele opname nog niets gezegd hadden zeiden ooooh yvette wat doe je nou! Terwijl je het idee had dat alles langs hun heen ging bleken ze zelfs je naam te weten. Het is een beetje een raar voorbeeld maar wat ik al vermoedde bleek waar. Als je jezelf bent kan de ander ook zichzelf worden.

10 opmerkingen:

MariecusBruyn zei

Ooooooh, hoe (h)eerlijk! Ik ben ook eens als een gek beginnen rondspringen in huis toen iedereen maar wat zat te suffen en te mokken, en hoe verandert de sfeer dan :) Ik denk dat ik dit vaker moet doen, alleen zijn het soms wel heel gevaarlijke dingen die zich aanbieden--> oversteken zonder uit te kijken, van een brug afstappen om te vliegen,... Blij te lezen dat ik niet de enige ben met zulke "absurde" gedachten en die die nog uitvoert ook :)
Nu het lef nog uit mijn kleine schudden en dan word ik mss nog wel eens mezelf

MariecusBruyn zei

(correctie: uit mijn kleine TEEN schudden... was weer wat snel zonder na te lezen)

Anoniem zei

Probeer ook eens met een lach of een toon de ander te interesseren.. je hebt er talent voor om mensen open te maken

Anoniem zei

Ik weet wat je bedoeld. Laatst in het tehuis waar mijn moeder woont, dacht ik dat iedereen al dood was, zo stilletjes zat iedereen rond de tafel. Toen ik keihard riep: "ik kom voor de mooiste moeder van Nederland", schoot iedereen in de lach. Deze neigingen krijg ik ook altijd als ik ergens een wachtkamer binnenkom en mensen zitten allemaal voor zich uit te staren. Mensen praten niet met elkaar, dan willen vliegende borden wel eens helpen.

Anoniem zei

hahahahaha, ik vraag mij af... wat als een speld had laten vallen? ;-)

Of wat als je een gil had gegeven, ahum, dat laatste zullen we maar in gedachten erbij bedenken.

Wel is het natuurlijk erg waar, de aandacht trekken, en soms even gillen doe ik zeer zeker, maar meestal ben ik dan lekker alleen :D

XXX

Anoniem zei

wat een reactie als dat al niet kan doen hé, geweldig,
ik kan er slechttegen tegen dit soort situaties, en maak dan altijd grappen om iedereen aan de praat te krijgen:-)

groetjes
klaproos

Anoniem zei

FANTASTISCH!!!!

Anoniem zei

Wat een leuke manier ;-) Zou ik ook eens moeten proberen!
Soms heb ik ook wel van die ideeen, als ik NU eens in de trein naar Parijs zou stappen...als ik nu eens een ongelofelijke scheet zou laten, haha... je kunt er voor kiezen, jij hebt de keus...alleen de gevolgen, tsja, die horen er ook bij.

Groetjes,
Lillylauma

Anoniem zei

Een schitterend voorbeeld, dat doet denken aan de indrukwekkende film Aeakenings (naar Oliver Sacks).

Dees zei

Ik heb dat altijd als ik in een kerk zit,wat zou er gebeuren als ik nu eens heeeel hard een flinke vloek zou zeggen,raar he?niks voor mij.Of bij een veiling mijn hand 'per ongeluk'opsteken bij een monsterlijke vaas van duizend euro..ik ga gewoon op mijn handen zitten in zo'n bui terwijl ik weet dat ik het nooit zou doen..hihi leuk dat je dit even deelde.liefs van je schoonzus.